MozillaDanmark generelt » Mozilla Danmark

Gæst

Mozilla Danmark

Indlægaf Gæst » ons 4. maj 2005 22:13

Hej
Nogle mennesker er irreterede på Mozilla Int. over at Mozilla suite ikke opdateres mere, men det er de forkerte at være irreterede på. Man skal istedet rette sin irration mod Mozilla Danmark, nermere bestemt Gunner Poulsen. Mozilla Int. har senest udgivet Mozilla 1.8b1 mens Gunner Poulsen senest har oversat Mozilla 1.7.7. Jeg synes det er syndt for Mozilla Danmark skal få et dårligt ru for det er jo ikke deres skyld at Mozilla 1.8b1 ikke er oversat men Gunner Poulsen's skyld. Jeg forslår derfor at Mozilla Danmark finder en løsning på dette "oversættelsproblem" evt. ud fra forslag fra deres aktive forum brugere.
Mozilla Norge har oversat www.mozilla-europe.com, Bugzilla og Camino. Mozilla Danmark har kun delvist oversat www.mozilla-europe.com. Mozilla Danmark har værken oversat Bugzilla eller Camino. Det er til trods for at der faktisk bor over ca. 1 mio. flere mennesker i Danmark end i Norge. Der er heller ikke ret mange der kender til Mozillas danske hjemmeside. De kender kun til Mozillas Int. hjemmesie hvilket er ret syndt da de går glip af bla. Thunderbird og Mozilla Suite på dansk. Bare et par ting der skal rettes op på.
Tak til dem som oversætter Mozilla-produkterne til dansk, blev ved med det :D

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Mozilla Danmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. maj 2005 22:47

Gæst skrev: Mozilla Int. har senest udgivet Mozilla 1.8b1 mens Gunner Poulsen senest har oversat Mozilla 1.7.7.

Måske du skulle lære forskellen på en beta-udgave og en rigtig udgave. Jeg ved ikke, hvordan Mozilladanmark forholder sig til den uofficielle Mozilla 1.8, når den engang udsendes, men mon ikke den vil kunne fås i en dansk version?

Gæst skrev: Mozilla Norge har oversat www.mozilla-europe.com, Bugzilla og Camino. Mozilla Danmark har kun delvist oversat www.mozilla-europe.com. Mozilla Danmark har værken oversat Bugzilla eller Camino. Det er til trods for at der faktisk bor over ca. 1 mio. flere mennesker i Danmark end i Norge.

http://www.bogpriser.dk/isbn-8700344680
http://mozilladanmark.dk/hjaelpos/

Gæst skrev: Der er heller ikke ret mange der kender til Mozillas danske hjemmeside. De kender kun til Mozillas Int. hjemmesie hvilket er ret syndt da de går glip af bla. Thunderbird og Mozilla Suite på dansk. Bare et par ting der skal rettes op på.

Fortæl om den vidt og bredt!

Gæst skrev: Tak til dem som oversætter Mozilla-produkterne til dansk, blev ved med det :D

Husk, at al arbejde for Mozilladanmark er frivilligt og ubetalt, det gælder også det Gunner laver. Jeg er sikker på, at du er mere end velkommen til at hjælpe til med nogle af de opgaver, der er nævnt på hjælp os-siden, og sikkert også med opgaver som ikke er nævnt - som for eksempel dem du nævner ovenfor.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re:Mozilla Danmark

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 4. maj 2005 22:47

Hej hvem du end er

Udviklingen af Mozilla Suite ER stoppet fra Mozillas side. "Mozilla 1.8b1" er ikke en endelig udgivelse, men en betaversion, og den bruges kun til at teste for fremtidige udgaver af Firefox og Thunderbird. Der vil ikke komme en endelig version 1.8. Det er klart, at hvis man vælger at bruge beta-software, må man finde sig i at det ikke er alt der er færdigtlavet, fx at den ikke er oversat. Den sidste egentlige udgivelse er altså "Mozilla 1.7.7", og som du selv siger er den jo oversat.

Hvorfor www.mozilla-europe.com, Bugzilla og Camino ikke er oversat? Fordi du ikke selv har gjort det endnu.

Jeg vil dog give dig ret i at det burde være nemmere at finde frem til Mozilla Danmarks hjemmeside fra mozilla.org, men egentligt gider jeg ikke prøve at gøre noget ved det.