Gæst skrev: Hej Kim
Jeg havde slet ikke set at du havde skrevet mere, har ikke haft tid.
Men nu har jeg et andet problem. Jeg indsatte en video, og derefter kunne jeg ikke åbne komposer. Der kom et lille billede hvor den bad mig om at oprette en ny profil. Jeg kunne kun vælge en default bruger.
jeg var så dum at oprette en ny profil og nu kan jeg ikke rette i indeksfilen, og som du kan se så virker videoen men den har fjernet alle mine billeder. Alle de andre sider virker.
Jeg ved ikke, hvad der er sket med profilen, men det er ikke på grund af videoen. Og du skulle gerne stadig kunne rette i indeksfilen. En ny profil vil ikke forhindre redigering, den vil blot betyde, at dine indstillinger og oplysninger - fx adgangskode til serveren - glemmes, så du skal indtaste oplysninger/ændre indstillinger igen. Det er også derfor, du ikke kan se dine sider i sitemanageren.
Sådan får du din gamle profil tilbage:
Luk KompoZer
Højreklik på genvejen til KompoZer og vælg Egenskaber
Næste punkt kan være lidt forskelligt alt efter version af Windows, og jeg ved ikke, hvordan det er i din. Men i vinduet med egenskaber, skal du finde feltet med stien til programmet, den ligner dette:
C:\EN STI\KompoZer\kompozer.exe
Du skal nu indsætte " -p" sidst i feltet, så det kommer til at se sådan ud:
C:\EN STI\KompoZer\kompozer.exe -p
Klik på OK for at gemme ændringen og lukke vinduet
Dobbeltklik på genvejen
Markér default og klik på Start KompoZer.
Nu skulle du gerne have den gamle profil tilbage
Du skal efterfølgende ind og fjerne " -p" igen, ellers får du vist valgboksen hver gang du starter kompoZer.
Med hensyn til billederne:
Problemet er, at du har fået indsat billederne forkert på den ikke-virkende side. Du har angivet dem til at ligge i en undermappe med navnet images - ligesom du har på din egen computer - men på webserveren ligger de i samme mappe som HTML-filen.
Enten skal du oprette en mappe på webserveren med navnet images, hvor du så skal kopiere blomst7.png, ranke.png, bar37.gif og de andre billeder på siden over i, eller du skal rette de enkelte billedadresser, så de fx hedder blomt7.png i stedet for images/blomst7.png.
Når du fremover indsætter billeder, så skal du huske, at placeringen skal være den samme på din egen computer som på serveren.
Mvh. Kim