Oversættelse af Mozilla-produkter » Bogmærke, Erstat Navn med Titel

VideoMichael

Bogmærke, Erstat Navn med Titel

Indlægaf VideoMichael » fre 11. jun 2010 13:04

Hejsa, min 1. post her, delvis fordi jeg er gået i gang med at lave instruktionsvideoer om bl.a. Firefox, Thunderbird og andet godt - for begyndere http://www.knowware.dk/video

Når man 'bogmærker' hentes "title tag" fra kildekoden og jeg synes, at det ville være passende i den lille dialog boks at kalde det Titel og ikke Navn.

Og øhh, kan man skrive en post her UDEN at registrere sig? Hvis ja, cool.

Hilsen Michael Maaardt

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; da-DK; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: Bogmærke, Erstat Navn med Titel

Indlægaf Jesper Kristensen » fre 11. jun 2010 13:10

Jeg har ikke noget imod hverken Navn eller Titel, men hvorfor er det lige du gerne vil have det ændret? Et variabelnavn i kildekoden er efter min mening ikke et relevant argument for at bruge et ord i brugerfladen.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 11. jun 2010 13:12

Jeg vil sige, at "Navn" er mere passende, fordi man netop kan angive et andet navn på bogmærket end sidens titel.
Mvh. Kim

AlleyKat
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense

Indlægaf AlleyKat » lør 12. jun 2010 17:30

Personligt er jeg helt lige til højre for venstre om det hedder det ene eller det andet - begge ord er ganske passende i den sammenhæng; om det er et Navn eller en Titel jeg giver mit bogmærke, gi'r mig umiddelbart præcis det samme. Det er noget jeg selv vælger, og begge ord er i mine øjne lige dækkende i denne sammenhæng.

Jeg hælder måske lidt til Kims argument, men netop ud fra VideoMichaels vinkel: Titel er titlen på siden (som angivet i kildekoden), mens det man udfylder feltet med er valgfrit (selvom det kan være titlen på siden).
[size=75]MvH
Finn Sørensen // AlleyKat[/size]

Michael Maardt

Geografisk sted: 4573

Indlægaf Michael Maardt » tors 17. jun 2010 14:54

OK, jeg giver mig. Jeg er nok arbejdsskadet som forfatter og forlægger ;-) Har din bog et navn? Har din bog en titel? Hvad hedder bogen? Der er vist andre ting, der er vigtigere ...