Oversættelse af Mozilla-produkter » Dialogboksen Softwareopdatering

AlleyKat
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense

Dialogboksen Softwareopdatering

Indlægaf AlleyKat » ons 23. jun 2010 00:37

3.6.4 er netop frigivet, og jeg bemærkede en mindre fejl i dialogboksen "Softwareopdatering" - 1. linje i brødteksten lyder: "En sikkerheds- og stabilitetsopdateringer til Firefox er tilgængelig:".

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)
[size=75]MvH
Finn Sørensen // AlleyKat[/size]

AlleyKat
MozillaDanmark

Re: Dialogboksen Softwareopdatering

Indlægaf AlleyKat » ons 23. jun 2010 01:42

Ydermere går linket "Se mere information om denne opdatering" i samme dialogboks til http://www.mozilla-europe.org/da/firefo ... easenotes/ på nuværende tidspunkt.

Så vidt jeg kan slå fast (med hjælp fra folk i #firefox) er det fallback på serveren da 3.6.4-siden endnu ikke eksisterer.

Men for det 1. ved jeg ikke om releasenotes hører til Søren eller Jesper (de ligger på moz-eu men hører vel i princippet specifikt sammen med selve Firefox(-opdateringen)), og for det 2. var det måske en ide at foreslå Mozilla at man blot poster de engelske tekster indtil de danske (/nationale) er færdige/godkendte/frigivet. Jeg fandt det i hvert fald en smule forvirrende, så af hensyn til brugerne...
[size=75]MvH

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 23. jun 2010 11:37

Ja, man poster normalt de engelske releasnotes indtil de oversatte er klar. Det lader vidst til at ikke engang de engelske releasenotes var nået ud før opdateringen gik live.

Du er mere end velkommen til at oversætte releasenotes, hvis du vil.

AlleyKat
MozillaDanmark

Indlægaf AlleyKat » tors 24. jun 2010 17:07

Ok, releasenotes var også i orden et par timer senere - en eller anden på SUMO nævnte at pascalc havde fikset det et par minutter efter ovenstående indlæg (noget med en meta viderestilling på trunk/mozilla.com).
[size=75]MvH

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 14. aug 2010 13:44

AlleyKat skrev: 3.6.4 er netop frigivet, og jeg bemærkede en mindre fejl i dialogboksen "Softwareopdatering" - 1. linje i brødteksten lyder: "En sikkerheds- og stabilitetsopdateringer til Firefox er tilgængelig:".

Fejlen rettet i http://hg.mozilla.org/l10n-central/da/rev/d4b094ce51b4