Oversættelse af Mozilla-produkter » Mailsvindel

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Mailsvindel

Indlægaf Karl Erik » søn 12. dec 2010 14:15

Når jeg modtager en mail som Thunderbird mener måske er mailsvindel skrives der "Denne meddelelse er måske er mailsvindel" i toppen af mailen. Som det ses er der et "er" for meget.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.2.13) Gecko/20101203 Firefox/3.6.13
Karl Erik

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Mailsvindel

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 12. dec 2010 14:58

Hej Karl Erik

Det er mig der har lavet en fejl. Jeg vil se om det kan blive rettet til næste version.
Hilsen Jørgen

calrk

Indlægaf calrk » tors 23. dec 2010 12:49

hvorfor bliver alle mails jeg så sender til mig selv (en anden mail) markeret som mailsvindel?

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 23. dec 2010 12:54

Det kommer an på hvordan disse mails ser ud. Den typiske årsag jeg ser for mails der makeres som svindel af Thunderbird er links, der ser ud til at pege på noget men faktisk peger på noget andet. Fx http://mozilladanmark.dk/. Det kan være du har sådan et link i din signatur. Uden at have et konkret eksempel på en mail er det svært at sige.

AlleyKat
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense

Indlægaf AlleyKat » tors 23. dec 2010 16:27

Nu er jeg ikke sikker på hvad TB vurderer op imod, men hvis den tjekker med diverse spamsites, kan det også være udbyderen der bliver - eller har været blevet - brugt til spam, f.eks. pga. usikre mail relay-indstillinger eller hackede kunder.

Jeg oplevede det selv lidt tidligere på måneden - en kammerat havde fået inficeret hans PC, og hans mailkonti var hostet på min server. Pludselig sendte hans konti falske AOL-regninger - såkaldte phishing-mails - ud, op til 18.000 mails hvert 4. minut. 2 timer senere blev alle mails der gik ud fra min server registreret som spam-mails hos en lang række udbydere, bl.a. TDC og Google. Og der gik 2 dage efter jeg havde rettet op på problemet før min server igen blev fjernet fra bl.a. MAPS og SPF-listerne, og dermed ikke længere blev markeret som spam.
[size=75]MvH
Finn Sørensen // AlleyKat[/size]