- DonOlesen
CSS og russisk, kinesisk
Jeg er startet med en stiløvelse jeg har fundet på kimludvigsen.dk hvor jeg er ved at lære at bruge css editoren.
1.Jeg har lavet en stil, der hedder logo, menu og indhold og i menuen har jeg lavet først 5 punkter, dernæst undlod jeg at skrive noget i den næste ved at bruge enterknappen og så kommer der 3 punkter med tekst og derefter kommer der 3 punkter skrevet på hhv. Russisk, Kinesisk og arabisk – Under de russiske og kinesiske punkter er der et frirum, hvor der ikke står noget og når jeg kører cursoren henover er det kun selve teksten der ”lyser” op og der dannes en kasse/knap, som der ganske rigtigt også dannes på de andre punkter i menuen – Feks. Det punkt jeg har kaldet ”Kontakt”. Men frirummet nedenunder hhv. den russiske og kinesiske skrift lyser ikke op. Frirummet er på størrelse med et almindeligt menupunkt, som f.eks. den jeg har kaldt ”Malerier”.?
2.Desuden er de stiplede linier omkring det jeg har kaldt ”indhold” nærmest forsvundet...jeg kan ikke se nogle stiplede linier omkring den tekst jeg har sat ind fra en anden side, da det var nemmest fordi der var så meget der skulle indsættes. Stilen ”Indhold” findes stadig i CSS editoren....Jeg tror det gik galt da jeg copy og pastede fra en hjemmeside, som jeg har. Da jeg så satte teksten ind var de øverste 6-8 linier ok, men derunder gik det helt galt, da linierne der fik sammen gule farve som menuen jeg havde oprettet. Desuden var der 3 tal, som gik ind og placerede sig ved siden af de nederste menupunkter inde i deres "Bokse"....Kan jeg slette nogle af de sidste stile og begynde derfra eller er det helt forfra?
MVH
Per Olesen
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.0.04506)