MozillaDanmarkHjælp til programmerne i Mozillafamilien fra bruger til bruger. <br>En del af <a href=\"http://www.mozilladanmark.dk\">www.mozilladanmark.dk</a>
Nu har Thunderbird i over en uge ikke villet hente meddelelser, den skriver hele tiden i bundlinjen "slog mail.stofanet.dk op". Jeg kan godt bruge webmail og hente mails i andre mailprogrammer, så jeg tror ikke det er udbyderen.
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36 Edge/15.15063
Måske er det et sikkerhedsprogram, der blokerer for hentning af meddelelser. Deaktiver midlertidigt dit antivirusprogram og se, om det gør nogen forskel.
Kontroller lige, om dine kontoindstillinger er korrekte. Jeg er selv kunde hos Stofanet og bruger følgende indstillinger: Indgående server: Servernavn: mail.stofanet.dk Port: 995 Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode
Jeg har tjekket opsætning op mod det Stofa foreskriver og det passer også med det du skriver. Når jeg prøver at sende skriver den at "mail.stofanet.dk" er ukendt!
Prøv lige at tjekke, om Thunderbird er indstillet til at bruge en proxy-server: Klik på menuen Funktioner => Indstillinger => Avanceret => Fanebladet Netværk & diskplads. Klik på knappen Avanceret i afsnittet Forbindelse. Hvis der ikke er mærke ud for Ingen proxy, så prøv lige at sætte mærke der, klik på OK, luk indstillingsvinduet og prøv så atter at hente mails og at sende en mail.
Den var indstillet til at bruge systemets proxy så jeg ændrede til ingen proxy, men det gav ingen ændring. Den skriver stadig i bundlinjen "[min mailadresse]: Slog mail.stofanet.dk op..." og kan hverken sende eller modtage mails
Har du også problemet, hvis du starter Thunderbird i fejlsikret tilstand? (Hold Skift-tasten nede mens du starter Thunderbird).
Hvis det ikke er et sikkerhedsprogram, der er skyld i problemet, kan det være malware.
@Kim. Kan det være en fejl i modemmet/routeren, der forhindrer Thunderbird i at slå mail.stofanet.dk op? Kunne "mail.stofanet.dk er ukendt" tyde på et DNS-problem?
@Jørgen. Jeg var også inde på tanken om et DNS-problem, men det fungerer jo åbenbart fint med webmail og andre mailprogrammer. Derfor var min tanke, at der så kunne være en proxy på spil, så DNS-problemet kun påvirker Thunderbird.
@Kurt. Er du sikker på, at du har haft slået firewall og andre sikkerhedsprogrammer helt fra? Umiddelbart lyder det som en firewall, der driller. Hvis det ikke gør nogen forskel at starte i fejlsikret tilstand, som Jørgen foreslår, så prøv at tjekke indstillingerne i din firewall for at se, om den blokerer Thunderbird.
Jeg har kun den indbyggede firewall i windows 10 og jeg har været inde og netop tillade thunderbird. Jeg har også haft den deaktiveret. - Men det hjælper ikke, heller ikke i fejlsikret tilstand. Jeg har også prøvet at gå tilbage med genoprettelse til et tidspunkt hvor jeg ved den har virket. Det hjalp heller ikke. Jeg har haft antivirusprogram, firewall og antimalwareprogram deaktiveret samtidig uden at det har hjulpen.
Nu har jeg været indstillingerne igennem flere gange og ud over at bruge de indstillinger Stofa siger jeg skal bruge har jeg også prøvet med standardindstillingerne (en af gangen). Jeg bruger Bitdefender Antivirus og Bitdefender Anti-ransomware, som jeg har prøvet at have afinstalleret samtidig med at jeg har haft deaktiveret Windows firewall, uden det har gjort nogen ændring. Når jeg, fra samme computer, bruger det indbyggede mailprogram i windows 10 er der ingen problemer, jeg både henter og sender fint. Ligeså med webmail.
Du har gengivet forskellige meddelelser, som kan dække over forskellige problemer. Prøv lige igen at hente og giv os den meddelelse, du ser i statuslinjen.
Nej, den har aldrig kommet med nogen fejlmeddelelse, men den står hele tiden med den viste bundlinje (se vedhæftet). Den viser den lige fra jeg starter thunderbird og ændres ikke uanset om jeg prøver at modtage meddelelser eller at sende.
Meddelelsen tyder på, at du ikke får forbindelse frem til mailserveren. Men jeg ved ikke, hvad der kan forhindre det ud over de ting, vi har været ind på.
Den slags plejer sædvanligvis at skyldes forkert opsætning af kontoindstillinger eller en blokerende firewall. I sjældne tilfælde kan det være DNS-serveren, der har et problem, men det er ikke tilfældet, når det virker i andre programmer, og ved at slå proxy fra har vi sørget for at bruge systemets almindelige DNS-indstillinger, som andre programmer også bruger.
Jeg takker for de ihærdige forsøg på at hjælpe mig. Jeg må så bruge Windows Mail fremover. Men jeg vender nok tilbage til Thunderbird, hvis jeg på et tidspunkt skal have nulstillet Windows eller lignende.
Jeg ved ikke om det er fordi jeg har et generelt Mozilla problem, for nu har jeg lige opdaget at Firefox heller ikke virker (kan ikke finde nogen sider overhovedet) selvom både Edge og Chrome virker fint.
Firefox har virket, men om det er 14 dage eller 1 måned siden ved jeg ikke, jeg bruger den ikke så tit. I Firefox kunne jeg heller ikke komme ind på http://159.20.6.38/ Uanset hvilken side jeg prøver at gå ind på kommer den med vedhæftede fejlmeddelelse.
Ok, så må jeg fortælle dig noget, som du sikkert ikke bliver så glad for at høre
Du har en firewall, der blokerer.
Spørgsmålet er så, om det er din firewall, der ikke har været deaktiveret, selvom du troede det, eller om du har endnu en firewall liggende et eller andet sted.