Thunderbird & Lightning » sletning af mails på android

jm3

sletning af mails på android

Indlægaf jm3 » søn 31. mar 2019 16:47

Når jeg sletter mails på samsung mobil, ligger de stadig i indbakke på Thunderbird. Begge steder er mails sat i IMAP. Det er Samsungs egen mailapp. Og jeg harfast synkro på mobil tændt.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/73.0.3683.86 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: sletning af mails på android

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 1. apr 2019 09:13

Hvis du er helt sikker på, at der bruges IMAP begge steder, så må der være problemer med synkroniseringen et af stederne.

Prøv i Thunderbird at klikke på menuknappen => Filer => Hent nye meddelelser fra => Alle konti, og tjek så, om de slettede mails også slettes i Thunderbird.

Du kan også prøve at tjekke den modsatte vej, altså at slette en mail i Thunderbird for så at se, om den også slettes på mobilen.

Bemærk, at en af de nyere opdateringer af Android/Samsung har bevirket, at mailene ikke altid synkroniseres med det samme - sikkert for at spare på batteriet. Hold mobilen aktiv efter sletning af mailene (altså så den ikke går på låseskærm), så skulle der blive synkroniseret inden for nogle få minutter.

Hvis det stadig ikke virker: Tjek lige for en sikkerheds skyld endnu engang, om Thunderbird er sat til at bruge IMAP: Klik på menuknappen => hold musemarkøren over Indstillinger => klik på Kontoindstillinger => klik på Serverindstillinger under kontonavnet til venstre => Tjek, hvad der står ud for Servertype øverst til højre.
Mvh. Kim

jm3

Re: sletning af mails på android

Indlægaf jm3 » man 1. apr 2019 11:09

Hej Kim,

Tak for svar. Om det er fordi det er 1. april, skal jeg ikke kunne sige, men faktum er, at jeg lige prøvede igen og det lykkedes. Altså slettede på mobil, hvorefter mailen også blev slettet på bærbar. Om det så evt. skyldes, at jeg havde bærbar åben og tændt ved sletning, skal jeg ikke kunne sige. Modsat - altså bærbar sletning først, er der ingen problemer med. Her er mails slettet på mobil. Din ide med at holde mobilen "tændt", kunne godt være en go' pointe. I al fald logisk. Hvis det fortsætter, vender jeg lige tilbage. Og det er IMAP begge stedet. Tusind tak for hjælp.
Go' dag
Mvh
JM3