Firefox » Firefox taler kinesisk

BjornEnemark

Firefox taler kinesisk

Indlægaf BjornEnemark » tors 11. apr 2019 10:16

På min Android er Firefox begyndt at skrive på kinesisk! Hvad har jeg gjort? Hvordan får jeg den tilbage til dansk? (Samsungs internet browser bruger dansk, så det er ikke hele systemet, som er skiftet).
Jeg har prøvet i Firefox: Indstillinger, Generelt, Sprog (Skift din browsers sprog) og skiftet fra Systemstandard til Dansk, men det hjalp ikke. At slukke mobilen helt og genstarte den hjælper heller ikke.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0
Vedhæftede filer
Screenshot_20190411-110051_Firefox.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Firefox taler kinesisk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 11. apr 2019 10:59

Hej Bjørn

Google tror, at du befinder dig i Kina, og derfor får du vist resultater på kinesisk.

Sker det samme andre steder end på Googles søgetjeneste? Hvis det kun er på Google, kan du prøve at vælge en anden søgetjeneste og så evt. genvælge Google efterfølgende. Dette gøres i indstillingerne på din telefon (ikke i Firefox). Vi har en vejledning, men den er muligvis ikke gangbar til din telefon, den er i hvert fald forældet til min Android:
https://support.mozilla.org/da/kb/tilfo ... ox-android
Mvh. Kim

BjornEnemark

Indlægaf BjornEnemark » tors 11. apr 2019 11:46

Det er ikke et spørgsmål om søgetjenester, jeg bruger google.dk som web-adresse, og jeg troede faktisk også, at google.dk altid ville være på dansk. Den har da aldrig skiftet sprog på rejser.
Hvis jeg bruger google.dk i Samsung Internet (den indbyggede browser), så står alt korrekt. Så i den browser ved Google godt, at vi er i Danmark.
bing.com virker ok i Firefox. Men kombinationen Firefox og google.dk virker pludselig ikke

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 11. apr 2019 12:03

Er du logget ind på Googles tjenester?

Nederst på søgesiden er der et link til indstillinger, hvor man kan vælge sprog. Det er nok lidt svært at gøre det på den kinesiske udgave, men hvis du er logget ind på Googles tjenester, kan du gøre det fra en stationær computer eller via resultatsiden i Samsung Internet. Indstillingen burde så også slå igennem på Google i Firefox.

Eneste undtagelse er, hvis der decideret søges på et bestemt sprog. Hvis ovennævnte ikke virker, så prøv at kopiere resultat-URL'en i adressefeltet ind, hvor du nemt kan aflæse det hele. Tjek så, om &hl= er i URL'en, det og de to efterfølgende bogstaver angiver sproget, der skal benyttes på søgesiden. &hl=da vil fx fremtvinge en dansk resultatside.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 11. apr 2019 13:11

Jeg bruger ikke selv Firefox til Android, så jeg kan ikke teste, hvad nedenstående link åbner i den browser.
Får du mulighed for at skifte sprog i Google, når du åbner dette link i Firefox til Android: https://www.google.dk/preferences?hl=da&fg=1#languages
Hilsen Jørgen

BjornEnemark

Indlægaf BjornEnemark » man 15. apr 2019 16:54

Det hjalp at skifte til desktop-versionen, vælge dansk (muligheder Dansk/Færøsk) og så skifte tilbage til mobil-versionen. Så det var jo nok et Google-problem. Tak for forslagene.