Firefox » Downloadhelper død

sunshine200

Downloadhelper død

Indlægaf sunshine200 » lør 18. maj 2019 16:59

Jeg har desværre fået opdateret min firefox. Sikke noget m..
Nu kan jeg ikke få lov at downloade da downloaderen er inaktiv. Er der noget jeg skal opsætte på systemet for at få den til at virke. Firefox har nu fået den vane at sætte 7 kopier for at starte og den fungerer ikke før jeg har stoppet de 5 af dem. Irriterende.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2019-05-18 16.52.59.png
om I kan se er hverken de tre kugler oppe til højre eller den nedre del aktiveret så den ser ikke at jer kører en film.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Downloadhelper død

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 19. maj 2019 10:23

Jeg kan se, at du ikke har den nyeste version af Firefox, prøv at opdatere til den nyeste version. Klik på menuknappen => Hjælp => Om Firefox. Firefox vil så hente den nyeste version. Når opdateringen er klar til at blive installeret, får du vist knappen Genstart for at opdatere Firefox, klik på den.

Hvis det stadig ikke virker:
Har du den nyeste version af Downloadhelper? Prøv at åbne siden med tilføjelser (menuknap => Tilføjelser). Klik på tandhjulet øverst på siden, og vælg Søg efter opdateringer.

Hvis det stadig ikke virker:
Problemet kan måske hænge sammen med dit andet problem - kan du forklare nærmere, hvad du mener med de 7 kopier?
Mvh. Kim

sunshine200

Indlægaf sunshine200 » tors 23. maj 2019 14:58

Jeg har nu hentet den nyeste Firefox. Jeg kan ikke li den nye downloader og ønsker den gamle med downloaderknappen. Jeg har dog fået den øverste downloader til at virke.
mht siderne der bliver åbnet se billede
Vedhæftede filer
Skærmbillede (4).png

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 23. maj 2019 16:12

Er det en downloader-knap til Downloadhelper, du mener?

Med hensyn til de syv versioner af Firefox, så er det underprocesser, du har kun én Firefox kørende. Firefox bruger underprocesser for at gøre programmet mere stabilt, fx kan faneblade køres hver sin proces, så hvis et faneblad går ned, så er det kun den proces, der går ned, resten af programmet og de andre faneblade kører videre.

Jeg ved ikke, hvorfor de mange processor gør din Firefox ubrugelig - sker det også efter du har opdateret? I så fald kan du evt. prøve at starte Firefox i fejlsikret tilstand, hvis det virker fint der, så er det sikkert en udvidelse, der driller. Du kan læse om fejlsikret tilstand her:
https://support.mozilla.org/da/kb/loes- ... t-tilstand
Mvh. Kim

sunshine200

Indlægaf sunshine200 » søn 26. maj 2019 00:03

Ja det er efter jeg har fået opdateret den laver det. Sidste gang i forgårs opdaterede jeg browseren og nu er der hele 8 Firefoxfaner der åbner, men nu kommer den da på og viser det den skal. Er der en måde man kan resette firefox så den starter op som ny. Det kunne måske rette problemet.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 26. maj 2019 13:36

Ja du kan nulstille Firefox, men hvis du ikke allerede har prøvet fejlsikret tilstand, så prøv det først, så kan du måske slippe for at skulle geninstallere alle udvidelser og ændre diverse indstillinger. Læs, hvordan du starter i fejlsikret tilstand her:
https://support.mozilla.org/da/kb/loes- ... t-tilstand

Du kan læse, hvordan du nulstiller her:
https://support.mozilla.org/da/kb/nulst ... -problemer
Mvh. Kim