Thunderbird & Lightning » Hjælp! Mine mapper er væk!

torbentewebspeed.dk

Hjælp! Mine mapper er væk!

Indlægaf torbentewebspeed.dk » fre 24. maj 2019 15:01

Hej. Jeg har en Lenovo pc, og indtil for 14 dage siden havde jeg en Samsung core prime telefon og en Samsung Nexus 10 tablet. Da telefon og tablet er blevet så gamle at jeg ikke kan hente nye apps, købte jeg for 2 uger siden en Huawei telefon og en Huawei tablet. Jeg har hele tiden haft Yousee abonnement, men jeg fik så en nyt i forbindelse med købet, og jeg fik hjælp i butikken til at klone indholdet fra de gamle enheder til den nye. Jeg valgte at hente Gmail appen til begge enheder, men jeg har endnu ikke synkroniseret dem, fordi jeg først ville samle det hele op på mit primæære mailprogram på pc'en, som er Thunderbird. Her ligger (lå) hele mit mailarkiv i mapper med alle gamle data. Men da jeg åbnede Thunderbird var alle mapperne væk. Det er bl.a. mine kvitteringer og regninger. Jeg har henvendt mig til Yousee, da jeg regnede med, at de måtte ligge på mailserveren, men de siger, at de ikke er bevaret, når de ligger i Thunderbird. Hvilket jeg ikke forstår, for der har ikke været synkroniseret mellem Yousees webmail og Thunderbird. Kan nogen hjælpe mig?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/74.0.3729.157 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hjælp! Mine mapper er væk!

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. maj 2019 16:29

Hej Torben

Det er svært at sige, hvad der er gået galt ud fra dine oplysninger, men lad mig forklare, hvordan tingene normalt fungerer:

Når du bruger Yousee, synkroniseres der ikke mails. Når du henter nye mails, slettes de fra serveren, så mailene kun ligger på din egen computer. I hvert fald, hvis du henter direkte fra Yousee - og i så fald vil du ikke have mailene på mobil og tablet (heller ikke de gamle), og mobil og tablet vil ikke kunne være skyld i, at dine mails forsvinder på computeren.

Men man kan opsætte Gmail, så den henter mailene fra Yousee, og i så fald kan de godt synkroniseres til både computer, mobil og tablet. Kan det være sådan, du har haft det opsat før? Det burde heller ikke slette mailene fra computeren, i hvert fald ikke af sig selv. Men hvis man manuelt sletter mailene på mobilen eller tabletten, så vil systemet også slette dem fra computeren.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Hjælp! Mine mapper er væk!

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 24. maj 2019 16:51

Er det dine mapper, der er væk eller er det dine mails? Kan du se mapperuden til venstre i Thunderbird-vinduet?

Hvis du ikke kan se mapperuden, så klik på menuen Vis -> Layout -> Mapperude. Hvis du ikke kan se menulinjen, så tryk på Alt-tasten.
Hilsen Jørgen