Thunderbird & Lightning » Mails slettet

ps76

Mails slettet

Indlægaf ps76 » fre 28. jun 2019 11:52

Stort problem: I går aftes forsvandt en række mails fra de sidste 2 uger lige pludselig fra min indbakke. Jeg mistænker det har at gøre med, at min harddisk var blevet fuld (stod til noget auto.backup til google drev - hvilket jeg har stoppet nu). Vidste dog ikke, at den kunne finde på at begynde at slette mails så?
Hvordan forhinder man dette til en anden gang?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/75.0.3770.100 Safari/537.36
P Sørensen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Mails slettet

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 29. jun 2019 09:42

Det burde ikke have noget at gøre med en fuld harddisk, medmindre du direkte har fået en meddelelse herom fra Thunderbird.

Er det kun nogle af mailene, der forsvandt?
Var det læste eller ulæste mails eller begge dele - og hvis du har mails tilbage, er det så læste eller ulæste mails eller begge dele?
Har du mails i andre mapper?
Er der forsvundet mails fra andre mapper?
Bruger du POP eller IMAP som mailprotokol? - det kan aflæses øverst under serverindstillinger i kontoindstillingerne.
Mvh. Kim

ps76

Indlægaf ps76 » lør 29. jun 2019 18:51

Det var alle mails ca. 14 dage bagud. Alle lå i indbakken, og alle var læst. Ældre mails ikke berørt - så vidt jeg lige kan se. Har masser af andre mails i andre mapper - kan ikke se at der skulle være forsvundet noget dér. Jeg bruger IMAP.
Har lige checket hos Unoeuro, hvor jeg har server, og i min webmail dér er de også væk, samme ca. 14 dage.
P Sørensen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 29. jun 2019 21:06

Jeg tror, problemet ligger hos Unoeuro.

Hvis det var Thunderbird, kunne det være et filter, men så ville problemet opstå, når du hentede mails og ikke først senere.
Det kunne også være Vis-indstillingen, der drillede, men det er det ikke, hvis du har ældre, læste mails liggende.
Hvis det var en skrivefejl til mailfilen på grund af en fyldt harddisk, ville du som tidligere nævnt have fået en meddelelse herom fra Thunderbird.

Når du bruger IMAP, kan fejlen ligge på serveren. Prøv at tjekke, om du har opbrugt al din mailplads på serveren ved at logge ind på Unoeuros webmail. Opbrugt plads kunne forklare, hvorfor det er de nyeste mails, der forsvandt.

Har du for øvrigt tjekket, om mailene ligger i papirkurven? Tjek papirkurven på webmail, da du kan risikere (alt efter indstillingerne), at papirkurven ikke synkroniseres til Thunderbird.
Mvh. Kim

ps76

Indlægaf ps76 » lør 29. jun 2019 21:47

Tak Kim, gode forslag. Jeg tager fat i Unoeuro også.
P Sørensen