Firefox » Vis kun historik fra en computer

T-buch

Vis kun historik fra en computer

Indlægaf T-buch » tirs 23. jul 2019 09:35

Jeg anvende Firefox Syncfunktion og har klikket af ved muligheden for også at dele/"synke" historikken over besøgte hjemmesider fra alle mine enheder

En gang i mellem kunne det være en fordel, hvis man kun fik vist historik over besøgte hjemmesider fra den computer, som man pt arbejder på, da man må sige, at man med flere enheder synkroniseret virkelig får sin egen lille private gang "Big data" at rode rundt i ;)

Jeg kan ikke finde nogen nem måde at gøre det på (RED: "vis kun historik fra denne computer") - så sig endelig til hvis du kender en metode

Jeg kan dog se, at man jo kan "afbryde forbindelsen til sync" og i indstillingerne for det, har man mulighed for at fjerne "firefox sync-data" - se vedhæftet skærmbillede

Men - er der nogen som ved, hvad der helt nøjagtig så sker? Jeg skulle nødig ud i, at alt historik forsvinder. Egentlig kunne det også være fint at kunne genskabe hele den samlede historik igen

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101 Firefox/68.0
Vedhæftede filer
PC0517 snap.jpg
Dialogboks "afbryde forbindelsen til sync"
Thomas B

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Vis kun historik fra en computer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 23. jul 2019 11:01

Hvis du vælger at fjerne Firefox Sync-data, slettes hele historikken, alle bogmærker, logins osv. fra computeren (men ikke fra de andre enheder).

Det er ikke muligt at opdele historikken for den enkelte computer. Du kan undlade at synkronisere historikken, men det er måske værre med for lidt historik end med for meget historik.

Den bedste løsning vil nok være at benytte mulighederne for sortering i Arkiv-vinduet:
Menu-knap => Arkiv => Historik => Vis al historik (nederst i panelet).
Her kan du sortere efter kolonnen Seneste besøg, og så måske ud fra tidspunkterne regne ud, hvilken computer eller enhed du brugte.
Mvh. Kim

T-buch

Re: Vis kun historik fra en computer

Indlægaf T-buch » tirs 23. jul 2019 13:10

Tak for svar igen igen
Thomas B