Thunderbird & Lightning » outlook koblet til thurnderbird?

ALuise

outlook koblet til thurnderbird?

Indlægaf ALuise » søn 12. jan 2020 12:29

overvejer thunderbird, men har kun haft online mail-klinet(?) hotmail/outlook.
hvis jeg installerer thunderbird, er den så kædet sammen med min outlook-konto? så hvis jeg feks lukker/afmelder min outlook konto, vil de mails så blive slettet?
og - laver arkiveringsfunktionen i thunderbird kopier af mails på min harddisk? som jeg kan læse offline og også selvom outlook-kontoen evt er nedlagt?
og - er arkivversionen af mine mails fra thunderbird en fil-type der kun kan læses med thunderbird? eller bliver det en slags tekstdokument der kan læses uden thunderbird? (af feks openoffice eller lignende)

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:72.0) Gecko/20100101 Firefox/72.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: outlook koblet til thurnderbird?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 13. jan 2020 17:09

Hej ALuise

Du kan godt sætte Thunderbird op til at fungere med din Outlook-konto. Thunderbird har også nogle standardmapper under en "konto", der hedder Lokale mapper. Hvis du vil lukke din Outlook-konto, skal du først kopiere eller flytte dine mails fra Outlook-kontoen i Thunderbird til de forskellige mapper under 'Lokale mapper' i Thunderbird.

Alle mails i en mappe (fx indbakken) ligger i én fil. Der er dog muligt at gemme en mail som en fil i formatet .eml. Den filtype kan læses af flere forskellige mailprogrammer, men er ikke særlig læsevenlig i programmer, der ikke er deciderede mailprogrammer.
Hilsen Jørgen