Thunderbird & Lightning » Pop-up notifikation

mforum

Pop-up notifikation

Indlægaf mforum » ons 12. aug 2020 13:32

Når jeg starter Thunderbird, får jeg en pop-up som vist i vedhæftede jpg. Det er forskellige begivenheder fra Google Calendar (G-suite)

Findes der en venlig sjæl, der kan forklare mig hvilken mekanisme der gør dette, og hvordan jeg kan slippe af med det.

På forhånd tak

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:79.0) Gecko/20100101 Firefox/79.0
Vedhæftede filer
ThunderbirdRed.jpg

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Pop-up notifikation

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 12. aug 2020 14:09

Kontroller først om din Google Calendar er skrivebeskyttet i Thunderbird:
Åbn fanebladet Kalender. Højreklik på den pågældende kalender i kalenderruden til venstre i vinduet og vælg "Egenskaber". Der skal ikke være et flueben ud for "Skrivebeskyttet".

Hvis det ikke hjælper, skal du stoppe abonnementet på den pågældende kalender i Thunderbird og slette/omdøbe en mappe med kalenderdata i Thunderbirds profilmappe:
Åbn fanebladet Kalender. Højreklik på den pågældende kalender i kalenderruden til venstre i vinduet og vælg "Stop abonnement på kalender".
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information.
Klik på knappen "Åbn mappe" i afsnittet Programinfo på siden Teknisk information. Afslut Thunderbird. Slet eller omdøb mappen "calendar-data" i mappen, du lige åbnede.
Start Thunderbird.

Herefter skal du abonnere på din Google Calendar igen:
Menuen Filer -> Ny -> Kalender -> På netværk.
Hilsen Jørgen

mforum

Re: Pop-up notifikation

Indlægaf mforum » fre 14. aug 2020 14:23

Mange tak for hjælpen. At abonnere på ny var løsningen :-)