MozillaDanmark generelt » Afsendelse af mail mislykkedes

Gæst

Afsendelse af mail mislykkedes

Indlægaf Gæst » ons 25. aug 2021 12:59

Igennem de sidste dage, har jeg i perioder (nu i det sidste døgn) ikke kunnet sende mail, men godt modtage.
Problemet startede muligvis efter en thunderbird opdatering, men jeg er ikke helt sikker.

Internet You See:
pop3.yousee.dk
asmtp.yousee.dk
pop3 port 995
smtp port 587

Kaspersky internet security

Windows 7

Thunderbird version 91.0.2 (64-bit)

Ved forsøg på afsendelse, besked - afsendelse af meddelelsen mislykkedes med et gult udråbstegn, men ikke anden forklaring.

Mon der er nogen, der kan hjælpe med at løse problemet ?

På forhånd tak.

Karen Bæk

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101 Firefox/91.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Afsendelse af mail mislykkedes

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. aug 2021 13:10

Hej Karen

Hvis problemet er opstået i forbindelse med opdateringen til version 91.0.2, kunne det godt være et sikkerhedsprogram, der blokerer for afsendelse af meddelelserne. Læs afsnittet "Kontrollér at dine udgående meddelelser ikke bliver blokeret" i denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/kan-i ... eddelelser
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 25. aug 2021 16:59

Hej Jørgen.

Tak for et meget hurtigt svar.
Jeg har læst den artikel, du henviser til.
Når jeg afbryder Kaspersky beskyttelse, kan jeg godt afsende mail, men ikke når Kaspersky er aktiv.
Tak for din medvirken til at finde årsagen til problemet, men - jeg ved så ikke, hvad jeg kan gøre for, at Kaspersky vil lade mig sende mail. Jeg kan godt se, der er noget med en liste med betroede programmer, men den kan jeg ikke finde.
Hvis du har et forslag også til dette, vil jeg være taknemlig for dette.

Venlig hilsen
Karen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. aug 2021 17:44

Jeg bruger ikke det pågældende sikkerhedsprogram, men her er et bud på, hvor du finder indstillingerne.
Åbn hovedvinduet i KIS. Klik på Indstillinger (Tandhjul)? Klik på Beskyttelse. Klik på Firewall.
Hav du skal herefter ved jeg desværre ikke.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 26. aug 2021 12:36

Tak for din vejledning vedr. KIS. Jeg har forsøgt forsk.uden det dog har løst problemet,"synderen" er nok KIS, så jeg må videre af den vej.
I dag var der så besked fra Thunderbird, at der ikke kunne installeres en opdatering automatisk, men jeg skulle hente og selv og klare dette. Det forløb uden problemer, hvorefter jeg afbrød KIS, genstartede, og aktiverede KIS igen,så kunne jeg sende et par mail, men nu er der problemer igen.
Bare lige en opdatering og for at sige tak for din hjælp.
Venlig hilsen
Karen