MozillaDanmark generelt » mail.com i Thunderbird

Sprove
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 14:25

mail.com i Thunderbird

Indlægaf Sprove » ons 13. nov 2019 14:37

Hej,

Jeg har i årevis haft en mail.com-mail og benyttet Thunderbird uden
problemer. Har så fornylig oprettet en mail.com-adresse til min kone (opret-
telsen uden problemer), men det viser sig, at hun kan modtage mails/ikke
sende mails. Hvad kan det skyldes? Såvidt jeg kan se, er SMTP iorden og helt
identisk med min egen SMTP.
Vi har alternativt forsøgt os med EVOLUTION, og her er resultatet det samme.
Som styresystem benytter vi UBUNTU 18.

Vi 'er på den!'

Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Ubuntu Chromium/78.0.3904.70 Chrome/78.0.3904.70 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 12036
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: mail.com i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 13. nov 2019 16:03

Hvad sker der, når hun prøver at sende? Der må næsten komme en fejlmeddelelse, prøv at kopiere den ind her.

Jeg kender ikke mail.com, og de har ikke nogen supportsider, jeg kan få adgang til. Kan hun sende, hvis hun bruger webmail?
Mvh. Kim

Sprove
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 14:25

Re: mail.com i Thunderbird

Indlægaf Sprove » ons 13. nov 2019 17:12

An error occurred while sending mail. The mail server responded:
Requested action not taken: mailbox unavailable
Failure sending mail. Try again later.
Please check the message recipient "sprove@mail.com" and try again.

Dette var ordene! :roll:

Vi kan godt sende fra websiden (mail.com), men det lader sig ikke gøre fra
selve postprogrammet - Thunderbird - ej heller fra Evolution

Tak iøvrigt for din meget hurtige intervention - jeg håber, det vil lykkes.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 12036
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: mail.com i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 13. nov 2019 17:24

Er det samme meddelelse til andre modtagere? Prøv at sende en mail til mig: kim@kimsside.dk

Meddelelsen siger, at der er et midlertidigt problem - normalt vil det gå i orden af sig selv. Men hvis I får samme meddelelse for andre modtagere, må der være noget andet, der driller.
Mvh. Kim

T. Sprove
 

Re: mail.com i Thunderbird

Indlægaf T. Sprove » ons 13. nov 2019 17:41

Der opstod en fejl ved afsendelse af meddelelsen: Mailserveren svarede:
Requested action not taken: mailbox unavailable
Failure sending mail. Try again later.
Kontroller modtageradressen "tolle@vivaldi.net", og prøv igen.

Ja, helt samme besked.

?????

Mvh Torkel Sprove

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 12036
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: mail.com i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 13. nov 2019 17:52

Det tyder på en fejl i mailhåndteringen hos mail.com. Du får kontakt til deres mailserver, men den kan åbenbart ikke få kontakt videre ud i verden til modtagerens server. Ikke engang, når det er deres egen mailserver, som tilfældet er, når I prøver at sende til din mailadresse hos dem.

Har du som kunde hos mail.com adgang til support? I så fald kan du prøve at kontakte dem for at høre, hvad der går galt. Giv dem fejlmeddelelsen og fortæl, at du får den ved afsendelse af mails til alle modtagere.
Mvh. Kim

Gæst
 

Re: mail.com i Thunderbird

Indlægaf Gæst » ons 13. nov 2019 18:13

Hej Kim,

Tak for din dåd - jeg forsøger mig (igen) med mail.com's support; det er jo
immervæk lidt besværligt at benytte websiden for at sende en mail ;)

Mvh
Torkel Sprove

T.Sprove
 

Re: mail.com i Thunderbird

Indlægaf T.Sprove » tors 14. nov 2019 10:30

Hej Kim,

Denne torsdag morgen faldt tingene på plads. En kontant opfordring til
Thunderbird's support blev fulgt op med handling,og nu fungerer systemet.

Tak til Dig at Du gad høre på mine klageråb.

Bedste hilsener
Torkel Sprove

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 12036
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: mail.com i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 14. nov 2019 11:28

Hvad var der galt? Mere så andre, der render ind i et lignende problem, kan have glæde af løsningen.
Mvh. Kim