Thunderbird & Lightning » Min kalender er frosset

lisehoff
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 10. jan 2020 13:47

Min kalender er frosset

Indlægaf lisehoff » fre 10. jan 2020 13:55

Jeg kan intet foretage mig i min kalender, jeg kan hverken slette eller oprette begivenheder.
Kan det have noget at gøre med den sidste opdatering, og hvordan får jeg liv i min kalender igen?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:72.0) Gecko/20100101 Firefox/72.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5525
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Min kalender er frosset

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 10. jan 2020 22:37

Kontroller om der er opdateringer til evt. installerede udvidelser:
Åbn fanebladet Tilføjelser i Thunderbird. Klik på Udvidelser. Klik på ikonet med tandhjulet og vælg 'Søg efter opdateringer'. Hvis en eller flere af udvidelserne bliver opdateret, så genstart Thunderbird.

Får du nogen fejlmeddelelser, når du prøver at slette eller oprette begivenheder i kalenderen?
Hilsen Jørgen

lisehoff
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 10. jan 2020 13:47

Re: Min kalender er frosset

Indlægaf lisehoff » lør 11. jan 2020 00:23

Jeg har prøvet, der er ingen nye opdateringer, og ingen fejlmeddelelser.
Problemet er nyt, derfor tænkte jeg på problemer med sidste opdatering.
Skal jeg deaktivere eller fjerne Lightning ?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5525
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Min kalender er frosset

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 11. jan 2020 14:41

En årsag til problemet kan være, at du har installeret en tilføjelse i Thunderbird, som ikke er kompatibel med din version af programmet.

Prøv at deaktivere andre udvidelser end 'Lightning' og 'Provider for Google Calendar' / 'Leverandørmodul for Google Kalender', hvis den er installeret. Genstart Thunderbird og se, om det hjælper.
Hilsen Jørgen

lisehoff
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 10. jan 2020 13:47

Re: Min kalender er frosset

Indlægaf lisehoff » lør 11. jan 2020 14:58

Jeg har ikke andre udvidelser end Lightning

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5525
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Min kalender er frosset

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 11. jan 2020 16:20

Vil du undersøge, hvilken version af Thunderbird og hvilken version af Lightning, du har installeret:
Klik på menuknappen i Thunderbird, Klik på 'Hjælp', og klik så på 'Om Thunderbird'. Det åbner vinduet 'Om Mozilla Thunderbird', hvor du kan se, hvilken version af Thunderbird, du bruger.
Åbn fanebladet Tilføjelser. Klik på 'Udvidelser'. Klik på 'Lightning'.
Hilsen Jørgen

lisehoff
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 10. jan 2020 13:47

Re: Min kalender er frosset

Indlægaf lisehoff » lør 11. jan 2020 18:11

Thunderbird er 68.4.1 (32-bit)
Og så står der, at jeg i øjeblikket er på opdateringskanalen release.
Lightning er version 68.4.1 fra 11/1 2020.

lisehoff
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 10. jan 2020 13:47

Re: Min kalender er frosset

Indlægaf lisehoff » lør 11. jan 2020 18:15

Hov ! Nu virker det !
Min kalender er ikke længere frosset, og jeg kan igen arbejde med kalenderen.
Jeg manglede åbenbart den sidste version i Lightning.

lisehoff
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 10. jan 2020 13:47

Re: Min kalender er frosset

Indlægaf lisehoff » tors 16. jan 2020 21:45

Det varede ikke længe, så var den gal igen, med det samme problem. Jeg er nu tvunget til, at bruge en anden kalender, jeg skal jo holde styr på mine aftaler. Det er altså belastende.