Thunderbird & Lightning » Mial forsvundet

Gæst

Mial forsvundet

Indlægaf Gæst » fre 31. jul 2020 09:45

Skulle lige prøve at tilføje min mail til gmail - slettede den fra gmail. Nu er mine mail i thunderbird også væk

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/84.0.4147.105 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Mial forsvundet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 31. jul 2020 22:13

Jeg er ikke helt med på, hvad du har gjort. Men din mailkonto er sikkert en IMAP-konto. På en IMAP-konto ligger dine mails på en mailserver, som du logger på for at læse dem. Med en IMAP-konto kan man få adgang til sine mails fra flere enheder fx Thunderbird, via din browser eller et via et mailprogram på din telefon. Hvis du sletter mails i et af programmerne slettes de fra mailserveren. De vil derfor også forsvinde fra de andre programmer.

Kontrollér papirkurvene i de forskellige programmer for at se, om dine mails skulle ligge dér.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » man 3. aug 2020 20:06

Hej Jørgen,

Beklager den mangelfulde udlægning af problem. Der gik panik i mig, så jeg skrev bare med det samme. Jeg skulle prøve forskellige ting i gmail, som jeg faktisk ikke bruger og altså heller ikke har tjek på. Jeg prøvede bla. at tilføje min mailadresse fra Thunderbird til gmail som jeg havde krydset af i IMAP og pludselig hentede gmail alle mine emails fra Thunderbird, men efterlod indbakken i Thunderbird tom. Jeg måtte så videresende retur til Thunderbird. Det blev noget rod. Øv. Jeg ville også eksportere adresser til gmail. Jeg har dem nu i Google under kontakter, men kan ikke få dem over i gmail, når jeg trykker på til. Der kommer ingen kontakter op. Har synkroniseret. Der sker intet.
Amatøren

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 3. aug 2020 20:40

I Gmail skal du vist bare begynde at skrive modtagerens navn i feltet Til, så dukker der forslag op fra Kontakter. Du har den samme funktion i Thunderbird.
Hilsen Jørgen

jm3

Indlægaf jm3 » tirs 4. aug 2020 13:59

Hej Jørgen,
Det har jeg prøvet - uden held. Anyway, det er jo heller ikke et thunderbird spørgsmål, men det kunne jo være, at du vidste det. Jeg har tjekket forskellige forslag på nettet og ingen siger noget om det problem.
jm3