Thunderbird & Lightning » Kan ikke sende til en specifik emailadresse

viktor

Kan ikke sende til en specifik emailadresse

Indlægaf viktor » tirs 22. sep 2020 13:37

Hej Kan ikke sende til en specifik email-adresse og kun den.
Modtager en såkaldt Undelivered Mail Returned to Sender meddelelse som jeg til orientering vedhæfter dette skriv. Jeg har forsøgt at unblokke på Spamhaus`website og har forsøgt at søge med nummer 2 mulighed - domain.
Er ingen nørd men jeg mener domain er karaktererne efter snabela i en emailadresse. F.eks. 1234.dk eller evt. kun 1234. Men ingen af disse karakterer i den pågældende emailadresse synes at være registreret som spam hos Spamhaus på trods af hvad fejlmeddelelsen indikerer.
PS Jeg kan sende uden problemer til den pågældende, såfremt jeg bruger
YouSee´s webmail-mulighed !! Har talt med YouSee support, der jo ikke giver support på f.eks. Thunderbird. De har dog sendt mig links til forskellige Thunderbird-sider, men ingen af disse giver svar på dette mærkelige, at kun til denne email-adresse er der et problem.
Håber der nogen har der kan hjælpe. På forhånd tak.
Mvh Viktor

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/85.0.4183.102 Safari/537.36
Vedhæftede filer
undelivered.jpg

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke sende til en specifik emailadresse

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 23. sep 2020 12:19

Hej Viktor

Jeg kan ikke se, hvorfor din mail bliver blokeret. Måske er det en IP-adresse, der er blokeret: https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL1717185
Kontroller indstillingerne for udgående server i Thunderbird. Godkendelsesmetoden må ikke være "Ingen godkendelse".
Hilsen Jørgen

Viktor

Re: Kan ikke sende til en specifik emailadresse

Indlægaf Viktor » ons 14. okt 2020 18:50

Tak for svaret. Vil blot meddele, at problemet med den pågældende email-adresse nu åbenbart er løst. I hvert fald går meddelelser til den pågældende frem som normalt til andre modtagere. Sandsynligvis er den pågældendes emailadresse blevet fjernet fra en form for spamliste.
Vh Viktor