Thunderbird & Lightning » online.io spam rapport

organister

online.io spam rapport

Indlægaf organister » søn 20. dec 2020 08:59

Jeg bruge Thunderbird email og for nylig er den begyndt at sætte mails som den opfatter som "spam" i karantæne. Jeg får en email fra noreply@onlinemail.io som fortæller mig, at der er en mail i karantæne og jeg kan vælge at frigøre den og så kommer den i min indbakke. Problemmet er, at når jeg sender et vedhæftet fil fra min Yahoo konto til Thunderbird, bliver den opfattet som spam og sat i karantæne. (Det sker kun når der er et vedhæftet fil.) Der går næsten en hel døgn før jeg får en spam rapport hvor jeg kan frigøre min egen mail. Er der en måde at man kan "træne" karantæneservicen til ikke at opfatte bestemte mails som spam? Eller kan man frabede denne tjeneste? Mange tak. organister@vfk.dk

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/87.0.4280.88 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: online.io spam rapport

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 20. dec 2020 14:28

Thunderbird kan ikke sætte spam-mails i karantæne. Thunderbird kan markere mails som spam og flytte dem til en spam-mappe.

Jeg tror, at funktionen du beskriver, findes på din mailudbyders mailserver. Du kan prøve at logge på mailserveren med din browser og se, om du ikke finder nogle spam-indstillinger dér.
Hilsen Jørgen