Thunderbird & Lightning » Fejl hent mail ?

Vikarinden

Fejl hent mail ?

Indlægaf Vikarinden » ons 19. jan 2022 13:29

Er der mon nogen, der kan hjælpe mig med mail.
Jeg kan ikke hente/sende.
Jeg får vedhæftede fejl.
Jeg har naturligvis sikret mig at koden er ok.

Jeg har talt med YouSee og alle indstillinger
er korrekte. YouSee henviser til "Thunderbird" og
siger at det må være en fejl i programmet.

Er der noget der har et tip?

Mvh.
Anna-Marie

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/97.0.4692.71 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Fejl mail.png
Fejl mail.png (8.94 KiB) Vist 943 gange

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Fejl hent mail ?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 19. jan 2022 14:22

Hej Anna-Marie

Har du kunne sende/hente mail tidligere eller har du lige installeret Thunderbird?
Er problemet opstået i forbindelse med, at du har opdateret Thunderbird?
Har du lige installeret et sikkerhedsprogram på din computer?
Kan du logge på webmail med din browser med adgangskoden?
Hilsen Jørgen

Vikarinden

Indlægaf Vikarinden » ons 19. jan 2022 17:30

Hej Jørgen

Tusind tak for din tilbagemelding.

Har du kunne sende/hente mail tidligere eller har du lige installeret Thunderbird? - Jeg har benyttet programmet længe (flere år)

Er problemet opstået i forbindelse med, at du har opdateret Thunderbird? - Måske - det er jeg lidt i tvivl om.

Har du lige installeret et sikkerhedsprogram på din computer? - Nej

Kan du logge på webmail med din browser med adgangskoden? - Nej (nogen gange kan jeg)

Mvh
Anna-Marie

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 19. jan 2022 18:47

Hej Anna-Marie

Det er lidt specielt, at du hverken kan sende eller modtage mails.
Nogle firewalls (ikke den, der følger med Windows) eller sikkerhedsprogrammer med indbygget firewall, kan blokere for Thunderbird, efter Thunderbird er blevet opdateret. Firewallen ser den nye version af Thunderbird som værende et andet program - og blokerer derfor.
Hvis du har installeret en firewall eller et sikkerhedsprogram med en firewall, så fjern Thunderbird fra din firewalls liste med betroede eller kendte programmer, og føj så Thunderbird til listen manuelt (eller når du bliver spurgt, om du vil lade Thunderbird få adgang til internettet).

Normalt bruges samme adgangskode til at hente og sende mails i Thunderbird, som du bruger til at logge på webmail. Hvis du har ændret adgangskoden til din mailkonto, skal den også ændres i Thunderbird. Der kan også være noget galt med afsendelsen af adgangskoden fra Thunderbird til mailserveren.
Du kan slette adgangskoden/adgangskoderne til den pågældende konto i Thunderbird:
Åbn Indstillinger i Thunderbird. Klik på "Privatliv & sikkerhed". Find afsnittet "Adgangskoder" og klik på knappen "Gemte adgangskoder". Klik på knappen "Vis adgangskoder". Du kan markere logins til mailkontoen og klikke på knappen "Fjern". Det sletter adgangskoderne fra Thunderbird. Genstart Thunderbird. Du vil blive bedt om at indtaste adgangskoden til mailkontoen, næste gang du vil sende og modtage mails.

Slet kun adgangskoderne fra Thunderbird, hvis du er helt sikker på, at du har/kan huske den rigtige adgangskode.
Hilsen Jørgen