Thunderbird & Lightning » Mine mailadresser er forsvundet

mulebyvej34

Mine mailadresser er forsvundet

Indlægaf mulebyvej34 » fre 21. jan 2022 17:39

Hej med jer

jeg sender lige mit spørgsmål igen fordi at jeg første gang var kommet ind i en mappe fra 1910.

Hej med jer
Min computer blokerede i går under en gendannelsesproces, og blev ved med at vise fejl i flere timer, og da jeg ikke kunne komme ind på computeren blev jeg nødt til at gendanne computeren. Thunderbird blev også slettet men da jeg havde koder mm kom den hurtig op og køre igen. Dvs alle mine mails var der men alle mine mailkontakter er væk. Er der mulighed for at gendanne dem igen.

med venlig hilsen
Kaj

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/97.0.4692.71 Safari/537.36 Edg/97.0.1072.62

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Mine mailadresser er forsvundet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 21. jan 2022 17:56

Hej Kaj

Jeg ved ikke hvad du mener med "at gendanne computeren".
Har du taget backup af dine Thunderbird-data/Thunderbird-profil, som du har adgang til?
Hilsen Jørgen

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » fre 21. jan 2022 18:29

Hej Jørgen

Tak for dit hurtige svar. Efter at maskinen havde kørt næsten en dag og forsøgt at selv at reparere sig selv, uden at jeg på nogen måde kunne ændre noget på indholdet af computeren bortset fra at som anbefalet på skærmen at slette/ændre computeren med det indhold som der var på det tidspunkt at jeg købte den. Desuden var alle mine billeder og dokumenter intakte,og efter at jeg med gamle koder, og password fik installeret min gamle Thunderbird igen var alle mine mails der også, men alle mine mailkontakter var der ikke, desværre.

med venlig hilsen
Kaj

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 22. jan 2022 12:39

Hej Kaj

Måske har Windows taget en kopi af de gamle data, da du gendannede Windows. Hvis det er tilfældet, kan du måske finde filerne, der indeholder dine adressebøger. Ligger der en mappe med navnet Windows.old på C-drevet? (C:\Windows.old)
Hilsen Jørgen

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » lør 22. jan 2022 14:16

Hej Jørgen
jeg kan ikke finde Windows Old men jeg har også læst lidt om hvad muligheder der er. Som jeg læser det skal jeg gen installere en Windows version igen , og det tør jeg simpelthen ikke igen. Det væsentligste er at jeg fik alle mapper med mails med sidste men ikke maikontakterne. Dem kan jeg nok få fat igen med tiden, men jeg jeg var faktisk heldig fordi der er en mappe med alle mails som normalt er skjult, her fandt jeg rigtig mange af de mailkontakter som ellers var væk.
Rigtig mange tak for hjælp og dine svar

med venlig hilsen
Kaj